پزشکیان به صندلی نائب رئیسی بازمی‌گردد؟ نبویان با قالیباف معامله کرد و کنار رفت؟ /ذوالنوری در دور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1402
بازدید : 120
نویسنده : آراد

پزشکیان به صندلی نائب رئیسی بازمی‌گردد؟

نبویان با قالیباف معامله کرد و کنار رفت؟

/ذوالنوری در دوراهی ریاست یا نایب رئیسی /وزرای احمدی نژاد به صف شدند نبویان با قالیباف معامله کرد و کنار رفت؟ /

ذوالنوری در دوراهی ریاست یا نایب رئیسی

/وزرای احمدی نژاد به صف شدند لابی ها با منتخبان مجلس دوازدهم بالا گرفته است، اینبار تنها هدف کرسی ریاست مجلس نیست و برخی نمایندگان مجلس آینده برای کرسی نایب رئیسی مجلس خیز برداشته اند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شمارش معکوس برای افتتاحیه مجلس دوازدهم و ورود ساکنان جدید آن به صحن علنی آغاز شده است و هر چه زمان به می‌گذرد، گمانه‌زنی‌های بر سر کرسی ریاست مجلس و نواب آن بیشتر می‌شود، خاصه آنکه اختلافات در میان اصواگرایان راه یافته به مجلس دوازدهم آنقدر زیاد شده است که باید دید غنائم را چگونه میان خود تقسیم خواهند کرد. گرچه اصولگرایان در این مجلس نیز دست بالا را دارند اما اختلافات و چنددستگی بین آنها از یک سو تعداد کاندیداها برای هر یک از این کرسی ها را زیاد کرده است و از سوی دیگر شانس اصلاح طلبان و مستقلین که بنا به گفته نوری قزلجه سهم قابل توجهی در این مجلس دارند را نیز بالا برده است تا آنها نیز در بزنگاه تقسیم کرسی های هیات رئیسه بتوانند سهمی برای خود قائل شوند.

ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند در این میان گرچه دعوای اصلی اصولگرایان بر سر صندلی ریاست مجلس دوازدهم است، اما نمی توان از رقابت بر سر کرسی های نواب رئیسی اول و دوم نیز عبور کرد. برهمین اساس نیز این روزها نام های زیادی برای رقابت در این میدان مطرح می شود، هم محمود نبویان هم وزرای احمدی نژاد و شاید هم پزشکیان یا... انصراف نبویان هدفمند بود؟ اگر چه بعد از انتخابات مجلس دوازدهم و کسب رتبه اول رأی در تهران، نام محمود نبویان، به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس شنیده می‌شد اما او در روزهای اخیر، از رقابت با قالیباف انصراف داد و گفت: «به‌هیچ‌وجه قصد ریاست مجلس ندارم و اصلاً دنبال این موارد نیستم. به دوستانی هم که به دنبال ریاست مجلس هستند توصیه می‌کنم قرار است یک پست ابزار باشد هدف نیست.» او بعد از گفتن این جملات خود را از لیست کاندیداهای ریاست حذف و وارد لیست کاندیداهای نایب رئیسی شد.

برخی نیز مدعی شده اند که در توافقی پشت پرده بین پایداری ها و قالیبافی ها، نبویان هدفمند از انتخابات ریاست مجلس کنار رفته است تا به جای آنکه شانسش را در میدانی که احتمال موفقیتش پایین است بیازماید، در میدانی دیگر که شانس بیشتری دارد ورود کند. عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفته بود: « ممکن است که آقایان حاجی‌بابایی یا نبویان نائب رئیس شوند. البته، آقای نبویان به‌نسبت آقای رسایی موضع خوبی گرفت.

از ایشان پرسیده بودند که آقای قالیباف ایراد دارد و پاسخ داده بود که اگر آقای قالیباف یک اشکال دارد، بنده ۱۰ ایراد دارم. این حرف بسیار حکیمانه بود و من فکر می‌کنم که ایشان به عنوان نائب رئیس در مجلس مطرح شود.» ذوالنوری برای ریاست می آید یا نایب رئیسی؟ مجتبی ذوالنوری، که این روزها بر کرسی نائب رئیسی مجلس یازدهم نشسته است، یکی از چهره‌هایی است که نامش در کنار قالیباف، متکی و نیکزاد برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح است. برخی خبرها حکایت از آن دارد که ذوالنوری و متکی یک توافقی حدود یک هفته پیش داشته اند که ظاهراً از ۶۰ یا ۷۰ نماینده استمزاج کنند که کدام یک‌شان درصحنه باقی بماند. برهمین اساس نیز نام ذالنوری این روزها علاوه بر ریاست مجلس در میان اسامی مطرح شده برای نایب رئیسی مجلس نیز دیده می شود. اولین بار در مجلس دهم بود که ذوالنوری، ردای نمایندگی بر تن کرد اما از همان روزها به دلیل اظهارنظرهای جنجالی و اقداماتی چون آتش زدن برجام جنجال ساز شود. این نماینده در سال ۹۹ به دلیل تهدید حسن روحانی، رئیس جمهور وقت از رهبر انقلاب تذکر گرفت.

در آبان ماه سال ۹۹، رهبر انقلاب در جلسه‌ای که با اعضای ستاد ملی کرونا شکل گرفت، فرمودند: «هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.» پزشکیان به صندلی نائب رئیسی بازمی‌گردد؟

هر چند که تاکنون پزشکیان تمایلی برای حضور در انتخابات هیأت رئیسه مجلس از خودش نشان نداده است، اما از گوشه و کنار خبرهایی به گوش می‌رسد که شاید طیف اقلیت اصلاح‌طلب و مستقلین بخواهند با حمایت از ریاست محمد باقر قالیباف در صحن مجلس، یک سهمیه از او بگیرند. سهمیه ای که می‌تواند جایگاه نائب رئیسی باشد و بازگشت دوباره پزشکیان به جایگاه نائب رئیسی.

چنانچه، در چند روز گذشته، سلمان اسحاقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص نایب رئیسی مسعود پزشکیان در مجلس دوازدهم، گفت: «با توجه به عملکرد دکتر پزشکیان و همچنین حضور مجدد ایشان در مجلس دوازدهم که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفتند، بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی با پزشکیان هستند تا به عنوان یکی از نواب رئیس در مجلس دوازدهم حضور داشته باشند.» برخی رسانه ها چون ایسنا نیز نوری قزلجه،رئیس فراکسیون مستقلین مجلس را یکی از کاندیداهای احتمالی نایب رئیسی مجلس معرفی کرده است.

نبویان با قالیباف معامله کرد و کنار رفت؟ /ذوالنوری در دوراهی ریاست یا نایب رئیسی /وزرای احمدی نژاد به صف شدند وزرای احمدی نژاد به صف شدند وزرای احمدی نژاد همانطور که در مجلس یازدهم حضور دارند در مجلس دوازدهم نیز برخی اسامی دیده می شود. چهره‌هایی که روزی ردای وزارت در دولت بهار را به تن کرده بودند و حال با نشستن بر روی صندلی مجلس برای مردم می‌خواهند تصمیم بگیرند.

عبدالرضا مصری، علی نیکزاد، حمیدرضا حاجی بابایی، منوچهر متکی و شمس‌الدین حسینی همان چهره‌هایی هستند که نام‌شان برای حضور در انتخابات هیأت رئیسه مجلس شنیده می‌شود.

هر چند که خودشان تا به الآن نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادند اما بعید هم نیست که یکی از چهره‌ها بعد از تشکیل مجلس دوازدهم در کرسی نائب رئیسی مشاهده کنیم. علی نیکزاد، یکی از چهره‌هایی است که توانست ۳ سال در کرسی نائب رئیسی تکیه بزند و در اجلاسیه چهارم مجلس، نتوانست نظر مثبت اعضای فراکسیون انقلاب را جلب کند و جای خود را به مجتبی ذوالنوری، نماینده قم داد. عبدالرضا مصری نیز درحال حاضر یکی از نواب رئیس مجلس است و البته پیشتر نیز حضور در هیات رئیسه مجلس را تجربه کرده بود.

حاجی دلیگانی هم آمد اما در میان همه این چهره‌های نام آشنا و حتی جنجالی که خود را آماده نبرد برای رسیدن به کرسی نائب رئیسی مجلس گرفتند، حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نیز خود را به عنوان گزینه نائب رئیسی مجلس معرفی کرده است.

این نماینده مجلس که از سال ۹۰ و در مجلس نهم توانست وارد خانه ملت شود، یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس یازدهم به شمار می‌رفت در اجلاسیه چهارم نتوانست رأی نمایندگان را به دست بیاورد.

او درباره اعلام نامزدی خود گفت: «بله من بین خود و خدای خود این تشخیص را داشتم و اعلام نامزدی کردم. با توجه به شناختم از مجلس و همکاران و ظرفیت و تجربه‌ای که از نوع اداره و مدیریت مجلس و اشراف بر آیین نامه دارم، می خواهم این ظرفیت را عرضه کنم. بنده متعهد هستم یک تحول در نوع مدیریت مجلس، اثرگذاری و نوع اولویت‌ها و اثر گذاری در نظارت در قانون گذاری انجام خواهم داد.

اگر همکاران نخواستند دیگر این تکلیف شرعی بر گردن من نیست و بازخواستی از نظر روز قیامت نخواهم داشت.»


عبدالله نبی

مطالب مرتبط با این پست :

بازيگري.شيراز.فارس.عبدالله نبي.سينما.تلوزيون

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نبي عبدالله و آدرس nabi63.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 961
بازدید کل : 86137
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



صفحه شخصي اينستاگرامabdallahnabi1363

RSS

Powered By
loxblog.Com